יום חמישי, 3 בינואר 2013

עשי זאת בעצמך: פילינג סוכר לשפתיים (Sugar lip scrub)

היי לכולם,

קודם כל התנצלות: סליחה על ההיעדרות האחרונה. היא נובעת מתקלה טכנית (נהרס לי המטען של הלפטופ) ומתקלות רפואיות (שלי, לא של הלפטופ חחח) שמנעו ממני להיות פעילה. לעדכונים שוטפים היכנסו לעמוד הפייסבוק שלי.
בקרוב אשוב לפעילות מלאה וססגונית כמו שהתרגלתם אליה, אבל בינתיים קבלו את הפוסט האחרון שרציתי לפרסם לפני כל התקלות למיניהן :)

רלוונטי בעיקר בעונת החורף או למי שסובל משפתיים יבשות ומתקלפות על בסיס קבוע:
פילינג לשפתיים מחומרים טבעיים - סוכר חום ושמן זית.

מה גורם לשפתיים להתקלף?
שפתיים מתקלפות כאשר הן יבשות או מזג האוויר קר מידי. באופן טבעי, הגוף שלנו משחרר מעצמו לחות שעוזרת לרכך את השפתיים ולהפוך אותן לבריאות. אך כאשר הגוף לא מאוזן בגלל שימוש בתרופות מסוימות, חוסר שתייה ומזג אוויר קר\ללא לחות - השפתיים נסדקות ואף מתקלפות.

שני דברים שאסור בתכלית האיסור לעשות אם רוצים שהשפתיים יחלימו ויתאוששו במהרה:
1. אסור לקלף את השפתיים!
2. אסור ללקק או להרטיב את השפתיים!

כיצד ניתן למנוע מראש את התייבשות השפתיים?
בכדי למנוע את המצב המעצבן (והלא אסתטי) מראש, עלינו:
1. לשתות פלוס-מינוס של 8 עד 10 כוסות מים ביום. כן כן, גם בחורף. רבים מאיתנו שוכחים לשתות בחורף והגוף מתבייש מהר מכפי שאנו מודעים לכך.
2. טיפ נוסף למניעה הוא להקפיד למרוח שפתון לחות לפני שאנחנו נחשפים למקום היבש. למשל בסביבות חודש נובמבר או עם הסופה הראשונה צריך להקפיד לשים את השפתון בתיק ולמרוח לפי הצורך במהלך כל היום. בנוסף, לפני(!) העליה למטוס או בנסיעה למדינה עם אקלים אחר. שימו לב שגם שהייה ארוכה בחדרים עם מזגן יוצרת את אותו האפקט.

השפתיים סדוקות ויבשות? זה הזמן לפעול כך:
במה נשתמש?
אמצעי מדידה, מקל סטרילי לערבוב, קערית נקייה ויבשה
שמן זית
סוכם חום
הוראות
ערבבו יחד כפית וחצי סוכר חום (דמררה) ורבע כפית שמן זית. הרימו חלק מהתערובת בעזרת האצבעות או מברשת שיניים שאינה בשימוש ושפשפו את השפתיים. אל תדאגו אם נכנס לכם קצת לפה, מותר לטעום! לאחר מכן שוטפים את השפתיים ורצים לנשק את ה"קורבן" הראשון שנקרה בדרככם! 

מווווואה!











נ"ב אם קילפתם את השפתיים והן מדממות אל תגעו בהן, בדרך-כלל תוך יום או יומיים הפצע מחלים ואז ניתן לטפל ביובש כמו שצריך עם פילינג טבעי  ושפתון לחות.

צפייה מהנה:






מקווה שנהניתם,
נתראה בפוסט הבא  ;)

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה