יום ראשון, 19 באוגוסט 2012

ביקורת כללית על "גלוסיבוקס"

שלום שלום:)



לאחר פרסום תוכן חבילת מאי ויוני של "גלוסיבוקס" (שכאמור נשלחו אלי ללא תשלום) פנו אלי גולשות רבות גם באופן פומבי והן בפרטיות. לכולן היה מכנה משותף אחד: הן היו לא מרוצות מ"גלוסיבוקס" - בלשון המעטה.
אבל לא הבנתי למה הלקוחות זועמות ומבטלות את השירות? הרי הן לא נרשמו אליו כשידעו למה לצפות?
איך אכזבה שכזו יכולה לקרות? הרי יש פורמט לחבילה... לא?
שמעתי וראיתי דברים מצוינים על גלוסיבוקס מבלוגריות ברחבי העולם, מה קרה פה?

הידע שלי על החבילות, שהתבסס על נציגי החברה (לינקים לסרטונים ביו-טיוב בהמשך הפוסט), הסתבר כשגוי. נציג גלוסיבוקס התקשר אלי אחרי שהעליתי את פוסט יוני והסביר לי בטון תקיף מאוד שאני טועה ומטעה. לכן פירסמתי בצמוד לוידאו שעשיתי על הקופסא הבהרה מתקנת.
אבל אז נכנסתי לאתר "גלוסיבוקס ישראל" וגיליתי שאת ההבטחות שלהם מתחילת השירות הם בהחלט שינוי, לרעת הצרכנים. פחות תוכן בעבור יותר כסף.

זה מה ששונה -
במקום מה שהיה פעם: באירוע ההשקה של "גלוסיבוקס", אמרו נציגי החברה כי "כל המוצרים הם מינימום טרוולסייז, הם לא דוגמיות. לא תמצאו ויילים (מבחנות בושם קטנות) ולא תמצאו סשטים. זה או מוצר מוקטן שטוב לנסיעות או שאנחנו מדברים על מוצר בגודל מלא כמו שדן (מנו) הזכיר על האיפור."


מדיניות השירות נכון ל-21.6.2012, לעומת ההבטחות:
"מהיום תוכלי לקבל דוגמיות קוסמטיקה של המוצרים החדשים ביותר להתנסות אישית ישירות לביתך. דוגמיות אשר יאפשרו לך שימוש במוצרים לתקופה קצרה אך מספיקה, דוגמיות אשר יעזור לך להחליט האם המוצר מתאים עבורך ויאפשרו לך לבצע רכישה שתהיה ידידותית, חסכונית ומבוססת ניסיון. גלוסיבוקס תשלח לך מידי חודש קופסת יופי יוקרתית ומפנקת, ארוזה בקפידה עם מיטב דוגמיות קוסמטיקה מוגדלות, בגודל מיוחד, ולעיתים אף נפתיע עם מוצר אחד בגודל מלא, כך שההשקעה החודשית שלך תחזיר את עצמהדוגמיות הקוסמטיקה יפתיעו אותך בכל פעם מחדש!"

דעתי האישית:
למה שמישהי תשלם 75 ש"ח על קופסא של דוגמיות שהיא יכולה לקבל אותן בחינם בכל נקודות המכירה של המותגים? או דרך שירות הלקוחות שלהם בדואר? הזוי ביותר. מה גם שהמחיר עלה במהלך חצי השנה האחרונה מ-59.5 ש"ח כולל משלוח עד הבית ועד ל-75 ש"ח כולל משלוח עד הבית.
אז המחיר עלה והמוצרים קטנו?



הבלוג של אודליה גילה שזוהי הקופסא של חודש ינואר (החודש הראשון לשירות) ודן מנו, מנכ"ל החברה, הבטיח בתוכנית בוקר בערוץ 22 שזהו הסטנדרט לכל הקופסאות העתידיות:
קופסאת ינואר, מתוך הבלוג של אודליה


בקיצור, אז אני יכולה להבין למה רוכשות החבילות האחרות היו מאוד ממורמרות... אין ספק שזה מקומם לשלם כל-כך הרבה כסף על קופסא שלא משתווה למחיר או למה שהבטיחו בהתחלת השירות. בכל מקרה, אני מניחה שהם רשאיים לשנות את ההבטחות שלהם בכל שלב ואולי אפילו יכולים לא לעדכן אתכם לפני (מבחינה משפטית), אבל הכוח הצרכני עדיין בידיכן.

שלחתי ליח"צ של "גלוסיבוקס ישראל" את חוות הדעת שלי עם הצעות רבות לשיפור החבילות והשירות... מקווה שלפחות חלק מזה הם יאמצו. יש המון פוטנציאל וקהל יעד גדול, רק צריך לאמץ את הפורמט שעובד מצוין בחו"ל ושדרכו לקוחות לא מתאכזבות מהחבילות שלהן.

פוסט גלוסיבוקס מאי 2012.
פוסט גלוסיבוקס יוני 2012.

נכון לעכשיו אני מכירה עוד חברה שרוצה לפתוח שירות דומה בארץ ("גלאםגורום") אך הם עדיין לא נכנסו לשוק או פרסמו פרטים מהותיים כלשהם שניתן לשתף. אני מקווה שהם יחליטו לשתף בלוגריות ואז תוכלו לשמוע ממקור ראשון על השירות ומה דעתי.




נתראה בבלוג הבא;-)

3 תגובות:

  1. מלכתחילה, הקונספט של גלוסיבוקס נראה לי כ"חתול בשק", מה גם שלא מפתיע אותי שלעומת הפורמט שלהם בחו''ל, בארץ זה יהיה ישראבלוף לשמו.
    למה לקנות על עיוור מוצרים שלא את בחרת, כאשר כל ניתן לנסות ולקבל דוגמיות בנקודות המכירה, בפארמים ואצל קוסמטיקאיות?
    לא מבינה את זה...

    השבמחק
    תשובות
    1. מבחינה רעיונית יש נשים ונערות שרוצות לנסות מוצרים חדשים "על עיוור" כי יש להן יצר הרפתקאני או כי הן השתעממו משגרת האיפור והטיפוח הנוכחית שלהן. בנוסף זה רעיון טוב בתור מתנה למישהי שלא יודעים מה לקנות לה למשל.
      הפורמט של החבילה המפתיעה מרענן ואהוד, אבל רק כאשר תוכן החבילה מותאם באופן אישי ללקוחה וכשהיא מקבלת תמורה בעבור כספה. בארץ יש הבטחות אבל אין קיומן דה-פקטו.
      באנגליה למשל, הגלוסיבוקס עובד כל-כך טוב עד שהחברה אפילו פתחה לעצמה קו איפור קטן משל עצמה! החבילות שם מפנקות, מקבלים מותגים יוקרתיים, מוצרים בגודל מלא, שירות לקוחות...

      מבחינת הקונספט יש קהל לשירות שכזה וכהוכחה ניתן לראות את מספר המנויות ההתחלתי של החברה. אבל ברגע שלא מקיימים הבטחה שיווקית אז קשה לשמור על מספר מנויות יציב לאורך זמן... זה לא כמו בחירות לכנסת שאתה יכול להבטיח דברים ואז לא לקיים וכלום לא יקרה בטווח של כמה שנים (ועד שיהיו בחירות בטוח ישכחו לך). פה מדובר בשירות שמחדשים על בסיס חודשי... אז זה בעייתי.

      מחק
    2. לקבל דוגמיות זה באמת לא כל כך פשוט היום. מה גם שמדי פעם כן מקבלים בגלוסי מוצר או שניים שבחיים לא היית חושבת שאת צריכה בכלל, או שלא האמת שמקיים את מה שמבטיח וכו'. מה שאותי אישית מאוד מאוד אכזב זה הטעיית הצרכנים. כן מבטיחים\לא מבטיחים מוצר בגודל מלא, מוצרים חדשים\פינוי סטוקים מחנויות, 50 ש"ח\75 ש"ח התאמה לפרופיל כשבפועל זה יותר שרירותי מכל דבר אחר וכו'. בחודשים האחרונים כל חודש הם מוצאים איזה גימיק למשוך לקוחות או לשמור על הקיימות ובפועל הדבר שהכי חשוב לצרכניות לא משתפר - שירות הלקוחות ואמינות החברה בעיניהן.

      מחק